close

愛因斯坦十大經典名言  

愛因斯坦關於宇宙飛速擴展的理論已經得到了英國科學家的證實,

他那不可思議的準確令人讚歎。

讓我們一起看看這位人類歷史上最偉大的科學家給我們留下的十大經典名言吧。

1. A person who never made a mistake never tried anything new.
一個從不犯錯誤的人,一定從來沒有嘗試過任何新鮮事物。

2. Intellectuals solve problems; geniuses prevent them.
智者解決問題,天才預防問題。

3. Science is a wonderful thing if one does not have to earn one's living at it.
科學是個美妙的東西——如果無須靠它維生的話。

4. The hardest thing in the world to understand is the income tax.
世界上最讓人難以理解的東西就是個人所得稅。

5. I am convinced that He (God) does not play dice.
我確信上帝不玩賭博遊戲。

6. Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
現實不過是幻象,儘管這幻象揮之不去。

7. I never think of the future. It comes soon enough.
我從不去想未來。因為它來得已經夠快的了。

8. The only thing that interferes with my learning is my education.
妨礙我學習的唯一障礙就是我的教育。

9. Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
宇宙中唯有兩件事物是無限的:宇宙的大小與人的愚蠢。我不能確定的是宇宙的大小。

10. I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
我不知道第三次世界大戰會用哪些武器,但第四次世界大戰中人們肯定用的是木棍和石塊

arrow
arrow
    文章標籤
    愛因斯坦 經典 名言
    全站熱搜

    MasKingdom膜殿 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()